Promenadavstånd

I dag har jag varit och hjälpt Malin och Ronnie att flytta in i deras nya lägenhet i Annedal.

Förut bodde de i Nykvarn.

Ville jag åka dit fick jag antingen ta bilen eller åka ‘riktigt’ tåg.

Nu tog jag pendeltåget till Sundbyberg och gick till dem på en kvart ungefär därifrån.

Och jag promenerade hela vägen hem.

Det var nästan sju kilometer och tog lite drygt en timme och tio minuter.

Nästan hela sträckan var promenadväg utmed vattnet.

Det känns helt fantastiskt att ha dem så nära.

Även om jag troligen bara kommer att promenera hem när jag tagit skor för just det ändamålet och det kommer att vara ljust hela vägen hem.

Men även med pendeltåget är det ju fantastiskt behändigt.


Jag kände mig så nöjd med denna händelsernas utveckling och min promenad att jag försökte mig på en IWNKCAYCFO-pose.

Det gick sådär, men jag bjuder på den ändå.

5 thoughts on “Promenadavstånd

  1. Det måste kännas fint när vännerna kommer närmre och det blir lättare att träffas. Och med en lättare ryggsäck Ian du bära alternativa skor under promenaden:)

  2. Åsa – Det känns helt fantastiskt. Jag kom precis på att jag måste bjuda hem dem snart så att hela familjen kan provcykla hem till mig. Det är lite backigt men förutom den första biten helt bilfritt och säkert och kan inte ta mer än max en halvtimme att cykla.

  3. Den där vägen är jättefin att gå. Esset, Junior och jag brukade gå precis så när Esset fortfarande residerade på Solvallavägen. En eller annan bänk att smygvila på också.

  4. Spader Madame – Ett tag gick jag den vägen ganska regelbundet, hem från jobbet, och tänkte alltid att jag borde ta med en bok och sätta mig där någonstans utmed vattnet. Har ännu inte hänt men än finns det tid.🙂
    Pernilla – Det är fint i dina hoods.🙂

Kommentera

