Jag döper dig: Hetsätarmåndag.

Urk, jag är så mätt.

Och ändå sugen.

Hela tiden sugen.

Jag hade någonting jag var tvungen att göra på eftermiddagen vilket försköt dagens måltider.

Det tillsammans med en del dåliga tankebanor, och det måste medges lite pengaångest efter bokningen av Londonresan, fick mig att totalt tappa kontrollen över mitt ätande.

Jag ska inte räkna upp allt jag ätit men efter något med sälta var jag tvungen (ha ha ha) att äta något sött och efter det var jag tvungen (ha ha ha) att äta något med sälta och efter det…

Ni förstår mönstret.

Och jag skrattar förstås åt mitt eget självbedrägeri och min bristande självkontroll.

Ett ganska elakt skratt.

Fast i morgon skärper jag mig; då ska jag hjälpa Malin att flytta och om det inte blir för sent tänkte jag promenera hem från hennes nya hem.

Jag är lite nyfiken på hur lång tid det kommer att ta nämligen.

Skulle tro minst en och en halv timme.

En fantastiskt trevlig promenad blir det iallafall, åtminstone största delen av vägen.

Kommentera

