Nu sitter jag säkert

Puh, vilken dag.

Det borde åska, jag tycker det.

I flera dagar nu har det varit sån där tryckande, fuktig värme som suger musten ur en.

Det behövs ett åskväder för att lätta på trycket.

Och nu när jag sitter tryggt hemma i soffan kan det gärna få braka loss.

Jag sitter för övrigt extra säkert nu eftersom min säkerhetsdörr installerades i dag.

Inte för att jag kände mig otrygg förut men den här ljudisolerar mycket bättre också vilket betyder att jag inte behöver någon innerdörr längre.

Och det i sin tur betyder att det blir lättare att röra sig i hallen.

Så jag är nöjd.

Och ännu mer nöjd blir jag sedan när den är målad, jag fått upp namn- och ‘Reklam nej tack’-skyltar.

Som vanligt efter att det varit hantverkare i rörelse krävdes lite städning efteråt, men nu tänker jag bara luta mig tillbaka och låta fredagslugnet infinna sig.

3 thoughts on “Nu sitter jag säkert

  1. Säkerhetsdörrar är bra 😍 Säkra och ljudisolerande – alla borde ha. Minns när vi bytte från 50-tal till säk. Så mycket tystare.0

  2. Men visst är det här vädret jobbigt? Så jädrans svettig – precis hela tiden. Pfft.

  3. Åsa – Fast i dag insåg jag att det inte längre fanns något mellan mig och brevinkastet, det kändes mindre bra så ett draperi kanske. Vi får se.
    Pernilla – Svettig var ordet! Överallt, som att vara i en turkisk ångbastu. Hua.

Kommentera

