Nästan Grekland igen

Det kanske är på tiden att jag åker till Grekland.

På riktigt.

Tecknen talar för det.

Först var jag ju nästan i Grekland när jag var på Mamma Mia – The Party.

I dag hamnade jag nästan i Grekland igen när jag besökte Sommarkrogen Skrovet vid Årstaviken.

Tydligen behöver man inte åka till Årsta för att komma till Årstaviken.

Den ligger uppenbarligen på promenadavstånd från Skanstull.

Förlåt för denna uppenbara brist på kunskap om Stockholms geografi.

Det var iallafall väldigt trevligt där, precis vid vattenkanten.

Men det var inte läget som gjorde att det var nästan Grekland.

Inte heller dipen med extremt rikligt vitlöksinnhåll.

Nej, det var på toaletten det stod att man skulle tänka sig att man var i Grekland.

Eftersom toalettpapperet ABSOLUT inte fick slängas i toaletten utan i en hink bredvid.

Precis det som fått mig att tveka inför att åka till Grekland.

Men nu har jag ju upplevt denna företeelse.

Och överlevt.

Till och med haft riktigt roligt.

Så det kanske är dags att åka till Grekland.

På riktigt.

Kommentera

