Rensning pågår

Det pågår rensning här.

Inte i källarförrådet där det borde pågå.

Utan i klädkammaren.

Jag ledsnade på att inte kunna hitta några kläder.

Hela tiden känna att jag inte har något att sätta på mig när jag ju vet att jag i själva verket har massor.

Så jag rensar i klädkammaren.

Det går inte fort.

Men det blir noggrannt gjort.

Jag har redan hittat fyra par jeans som jag kan ha, säkert femton par jeans och byxor som är för stora och ska lämnas till återvinning och minst lika många som ligger på vänt inför ytterligare viktminskning.

Det här är alltså utöver det inte oansenliga antal byxor och jeans jag redan använder.

Hur tusan bär jag mig åt?

Jag skyller på att jag är gammal; har hunnit samla länge och glömmer vad jag redan har.

Nu ska jag återgå till rensningen.

Jag har inga illusioner om att jag ska bli färdig i kväll, men kanske hittar jag något att ha på mig i morgon iallafall.

4 thoughts on “Rensning pågår

  1. Det känns bra att fynda i egna gömmor – billigt blir det oxå. Jag klippte av ett par gamla Lewis – vips ett ”nytt” par att matcha mina reatoppar med.

  2. Visst är det skönt! Jag gjorde en superrensning för några månader sen. Det ÄR verkligen skönt.

  3. Åsa – Från att ha trott att jag inte hade några vita jeans har jag nu plötsligt tre par. Varav ett par inte är så bra egentligen och alldeles för långa, så då funderar jag på det här med ankellånga, uppfransade byxor… Men jag vet inte om jag är så modern.🙂
    Mrs E – Åh, vad du är duktig. Jag måste få bättre styrning på det där. Men jag har så svårt att slänga kläder som jag tycker är fina, även om jag knappt använder dem.
    Pernilla – Ja, när besluten är så här lätta som de var med byxorna: För stora – bort med dem, trasiga – bort med dem. Det blir värre när jag kommer till alla mina toppar, för jag gillar dem allihopa även om jag — naturligtvis — inte hinner använda alla.🙂

Kommentera

