Virtuella blommor

Glad Midsommar!

Det är tydligen lite oroväckande att jag väljer att fira midsommar hemma för mig själv i lugn och ro.

Men jag vet inte hur det är för er men på mitt jobb är senvåren och försommaren otroligt hektiska.

Alla de här långhelgerna vi har i Sverige är ju trevliga men de är unika för just Sverige och eftersom jag jobbar i en nordisk position för ett internationellt företag innebär de korta veckorna riktiga tjurrusningar då fem dagars arbete ska klämmas in på fyra dagar.

Så jag är precis lika nöjd att bara få mysa i soffan, läsa någon bra bok, se någon film kanske och äta god mat.

Speciellt eftersom vädret här i Stockholm ändå inte är något vidare.

Jag åkte ned på stan och promenerade sedan hem — så att jag kan unna mig lite godsaker i dag — och Stockholms innerstad på midsommarafton är verkligen lite av en spökstad.

Hur ni än firar och var ni än är hoppas jag ni trivs och mår bra.

Det gör jag, här hemma i soffan, med virtuella blommor i mitt hår.

2 thoughts on “Virtuella blommor

  1. Glad midsommar! Även vi firar hemma, dock ofrivilligt pga sjukdom, och det går ju det med. Precis som du så är iaf vi vuxna som urvridna disktrasor när det gäller energinivån. Men snart semester… Och då ska vi ses!

  2. Tant Augusta – Tråkigt att vara tvungen att ändra planer på grund av sjukdom, hoppas ni fick en mysig midsommar ändå. Ser fram emot att ses!

Kommentera

