Egentligen vill jag inte…

Jag ska på dejt i kväll.

Egentligen vill jag inte det.

Det har gått väldigt trögt på dejtingsidorna men så lärde jag mig några knep av Cissi i fredags.

Så under helgen ville det sig inte bättre än att jag plötsligt pratade med tre olika män.

Mitt dilemma blev att en ville träffas omgående (hans uttryck, inte mitt) medan en annan inte kunde ses förrän om ungefär tre veckor och den tredje hade väl egentligen bara börjat antyda att vi kanske kunde ses.

Och den jag helst ville träffa var den som inte kunde förrän om tre veckor.

Var det då rätt att träffa någon av de andra innan dess?

Jag frågade en vän om råd och fick följande visdomsord till svar:

Sommaren är kort

det mesta regnar bort.

Så i kväll ska jag alltså på dejt.

För även om det skulle visa sig att det inte blir mer än bara en kort dejt är det tydligen bra att öva på att dejta.

Lite som med anställningsintervjuer.

Vilket jag av olika anledningar misstänker att den här dejten kommer att likna en hel del.

För övrigt är det ju egentligen en fjärde man som jag allra helst vill dejta.

Men när det nu inte verkar bli så får jag väl bita ihop och prova lyckan någon annanstans.

Kommentera

