Ett skåp kommer lastat

Jag vet inte om rubriken är helt korrekt.

Det var en liten lastbil som kom lastad med mitt nya vitrinskåp.

Fast mitt skåp kom ju lastat på den bilen…

I vilket fall som helst fick jag hjälp att bära upp det och nu står det där jag tänkt att det skulle stå. 

Och där passar det fint.

Även om alla de saker jag tänkt förvara där inte fick plats.

Alltså det finns plats kvar i skåpet men eftersom det visade sig bara vara 41 cm djupt och inte 44 som det stod i beskrivningen fick inte mina stora marockanska fat plats.

Så nu tänker jag att jag borde köpa några bra vin- och champagneglas att ha i skåpet.

Skulle det vara ofint att ordna ‘nyinflyttningsfest’ och önska sig glas i inflyttningspresent?

Jag ordnar mat och dryck, ta med eget glas (av märket x)…

4 thoughts on “Ett skåp kommer lastat

  1. Åsa – Helt klart värt att vänta på, det är sant. Och det finns andra prylar att stoppa in där.🙂
    Cee – Klart du blir bjuden!
    Mrs E – Tack.🙂

Kommentera

