Den som väntar på något gott

Det är verkligen inte kul att vänta.

Men ibland så infaller ju iallafall det man väntat på.

Som i morgon; i morgon blir det verkligen helg.

Det här med fötterna är en helt annan historia.

Nästa gång kostar jag nog på mig ett fotvårdsbesök.

Och för cirka sju veckor sedan beställde jag ett vitrinskåp.

Beställde och betalade.

Jag minns inte om jag skrivit om det här redan.

I vilket fall som helst hade jag fått besked om att det troligen skulle levereras den här veckan.

Äntligen.

Men i morgon är det som sagt fredag och jag har inte hört något om att det skulle dyka upp då.

Fast det gör inte så mycket.

Har jag väntat så här länge kan jag vänta lite till.

Och i morgon kväll har en vän lovat att dyka upp beväpnad med bubbel.

Jag kommer garanterat inte att sakna vitrinskåpet.

7 thoughts on “Den som väntar på något gott

  1. Men du kanske inte har så mkt som ska flagna av?
    Håller med, underbart med fredag. Det har varit en lång vecka. Nu träning och sedan jobba hemma idag, blir en bra start på helgen🙂

  2. Fredag it is! Väldigt skönt! Jag var på fotvård igår och det var väl investerade pengar. Jag ska inte säga att jag svävar fram idag men det känns lite lättare med mjuka och fina tassar!🙂
    Trevlig helg!

  3. Tant Augusta – Det flagar som bara tusan nu, fast inte där jag vill att det ska flaga. Mutter, mutter. Hoppas hela helgen blir bra.🙂
    Cina – Låter skönt. Hoppas du får en fin helg.🙂
    Spader Madame – Jag ska försöka vara tålmodig. Men satsa på fotvård i fortsättningen.🙂

Kommentera

