Dumskalle

Så fredagen och lördagen var på de flesta sätt bra men jag kämpar verkligen med viktväktandet nu.

Jag saknar den rätta motivationen och självkontrollen.

När jag stod i kön till kassan på Ikea — en ganska långsam kö — lyckades jag, trots att jag hade händerna fulla med glashyllplan och en pirra, plocka åt mig en låda godisskallar.

Väl hemma var jag fast besluten att lådan skulle förbli oöppnad och ges till några barn i min närhet.

Men så skulle jag smaka bara en… Av varje sort…

Och så i går kväll tryckte jag i mig två hela påsar.

Jag är en sån dumskalle!

Men jag försöker iallafall låta bli att falla ner i ‘nu har jag misslyckats igen, lika bra att ge upp‘-gropen.

Istället försöker jag tänka att jag ska kompensera för gårdagens snedsteg med en extremt sund dag i dag, kanske promenera Kungsholmen runt.

Fast det skulle vara gott med en pizza…

2 thoughts on “Dumskalle

  1. Det är rätt, strunta i den där gropen. Den är så jobbig ju! Man kan inte göra något åt det som är gjort, bara det som kommer framåt. En dag i taget. Och puss påre!

Kommentera

