Sånt man gör med vänner

Den här helgen har varit bra än så länge.

Ett snabbt besök på Ikea efter jobbet i går och sedan en after work på Urban Deli på Sveavägen med min syster och Filippa.

Gott och trevligt.

Sedan blev jag visserligen dyblöt på vägen hem från tunnelbanan eftersom regnet vräkte ner men det gjorde ju inget; jag skulle ju bara hem.

I dag har jag tvättat och monterat även det andra skåpet från Ikea.

Det jag köpte i fredags var hyllplan i glas, i förhoppningen att med glashyllplan så skulle jag få plats med fyra nivåer cd-skivor.

Det kunde jag inte.

Så jag satte i trähyllorna igen och tänkte att jag ju ändå kunde testa hur många av mina cd-skivor som skulle få plats.

Och minsann om inte allihopa fick plats!

Så nu måste jag bara få ordning på dörrarna och lista ut hur jag ska få upp dem på väggen.

Men det gjorde jag inte i dag.

I dag träffade jag Malin och vi testade restaurangen mother där man själv skickar matbeställningen till köket med hjälp av en i-pad monterad i bordet.

Det var en ganska häftig miljö; men vi fick ett bord som egentligen var alldeles för litet för konceptet att äta flera rätter.

Fast å andra sidan hade vi kanske fått det dåligt förklarat för oss; vi beställde allting samtidigt men nu efteråt tänkte vi att vi kanske borde beställt någon rätt åt gången istället.

Vi tyckte iallafall att maten var god.

Stärkta av maten åkte vi till Kista Centrum där vi köpte nagellack och provade skor.

Efter att ha provat ett antal olika sandaletter insåg jag att något mer än filande och fotkräm behövde testas.

Så nu har jag suttit med fötterna i såna där påsar med något mojs som ska se till att alla hård hud trillar av och man får bebismjuka fötter.

Och om inte det fungerar får jag väl återgå till planen att köpa ett par vita sneakers.

Vad har ni hittat på?

One thought on “Sånt man gör med vänner

  1. Jag har också haft vintertrötta fötter men lyxade till det med en fotvård. Tjohoo vad mycket död hud som försvann. Nu känns det mer som att fotkrämen hjälper. :-))

Kommentera

