Apropå skor

Spader Madame la ut en bild på sin senaste skofångst och jag greps av svåra ha-begär.

Och för övrigt måste man ju älska hennes man som kan glädjas åt att det åtminstone inte är hundvalpar hon drar hem i tid och otid!

Men det jag egentligen tänkte skriva om är hur det kommer sig att man aldrig tycks kunna ha för många skor.

Det är som att det alltid finns behov av fler.

Som när jag bestämt mig för att det enda jag behöver i skoväg just nu är ett par vita sneakers.

Det är också det enda jag tycker mig ha råd med just nu.

Ja, då dyker förstås ett par skor upp som lika gärna kunde haft mitt namn på sig.

I helt fel prisklass.


Och förresten är det inte det enda paret som viskat mitt namn sedan jag bestämde mig för att jag inte behövde fler skor.

Minst ett par sandaletter och ett par svindyra glittriga sneakers har också bett om att få följa med hem.

Fast de där ljusrosa var de enda jag tog bild på.

Och jag har varit ståndaktig: Inte ett enda par har inköpts.

Inte ens ett par vita sneakers.

Trots det har jag inte behövt gå barfota en enda dag.

Så himla irriterande.

4 thoughts on “Apropå skor

  1. Anne-Marie – Jag misstänkte att jag inte var ensam.🙂
    Spader Madame – Bra plan.🙂
    Pernilla – Jag ska försöka hinna förbi i morgon och kolla vad det är för märke.

Kommentera

