Montör sökes

Nej, jag har inte försvunnit igen.

Jag har jobbat.

Och efter jobbet har jag promenerat lite, bland annat till mitt postutlämningsställe för att hämta ett paket.

Sedan fick jag för mig att jag skulle montera mina skåp.

Jo, precis så kaxig var jag: Jag skulle montera mina skåp.

Visserligen var det bara två skåp som skulle sättas ihop.

Men det var ändå minst ett skåp för mycket för mig.

Ett skåp har jag lyckats få klart.

Nästan.

Dörren vill liksom inte stänga sig.

Särskilt snyggt.

Och jag fick inte plats med så många hyllplan som jag tänkt.

Iallafall inte om jag vill få plats med cd-skivor på varje hyllplan.

Och det vill jag.

Nu tänker jag att kanske om jag väljer hyllplan av glas istället för trä…

Det är värt ett försök iallafall.

Men för att få dörrarna att sitta snyggt kommer jag nog behöva hjälp.

Någon som känner sig manad att hjälpa till?

4 thoughts on “Montör sökes

  1. Jag gillar att skruva ihop saker. Jag funderar på att åka på en semesterresa till Stockholm vilket århundrade som helst nu, så då kan jag hjälpa dig… :-S

  2. Åsa – Jag förstår inte vad du menar? Det är väl inte jag som bor för långt bort, det är du som bor för långt bort.😉
    Spader Madame – Mäh. Ok då.🙂
    Tess – Men så bra för typ om något århundrade eller så kommer jag att ha ett fungerande gästrum igen!🙂

Kommentera

