Jag hjärtar klämdagar

Åh, vad det är härligt att vara ledig en vardag.

Att i lugn och ro kunna uträtta ärenden.

Det gjorde ju inte saken sämre att det var fantastiskt fint väder i dag heller.

I drygt fyra timmar promenerade jag kors och tvärs genom Stockholm.

Hämtade knoppar till badrummet som jag beställt, utnyttjade rabattkuponger på Åhlens, köpte lite böcker, köpte några kuddar, unnade mig en god lunch och struntade i att unna mig en glass eftersom alltför många andra också tyckte det var perfekt glassväder.

Sedan var jag nog lite trött för jag skulle bara vila lite men det slutade med att jag somnade.

Fick dock ny fart efter tuppluren och har nu, med mycken möda och stort besvär, monterat en trådback.

Tänk vad man kan åstadkomma med en rosa verktygsväska och lite envishet.

Nu försöker jag få en fungerande tv igen men blev tvungen att ta en liten paus innan jag ger mig i kast med att försöka lista ut hur alla manicker och kablar ska hänga ihop.

Där hjälper troligen ingen rosa verktygsväska i världen men förhoppningsvis lite envishet.

Kommentera

