Måste tekniska prylar vara så krångliga?

Jag lyckades meddelst idogt drickande — dock utan sprit denna gången, men tack för tipset om Cosmopolitan — få bukt på den begynnande urinvägsinfektionen och har fått gjort i dag det jag tänkt göra i går.

Eftersom torsdag är dagen då gatukontoret finner det lämpligt att städa min gata och det gäller även röda dagar samt att det var där min bil stod parkerad satt jag i bilen redan klockan nio i morse.

Kosan styrdes mot Ikea Kungens Kurva där jag njöt nästan ensamrätt på delen för självplock av köks- och vitvaror.

Så jag plockade ihop lite olika saker, betalade och lastade in i bilen och åkte vidare till Sickla Köpkvarter.

Jag måste säga att jag gillar det området, speciellt en underbar vårdag som den i dag.

För att göra en lång historia kort suktade jag efter möbler som var alldeles för dyra, åt en god Urban Deli-lunch i solen och åkte sedermera hem med en stor kasse hifi-prylar.

Eftermiddagen och kvällen har jag sedan tillbringat med min syster och hennes familj.

Vilket jag tycker var en utomordentligt trevlig anledning att slippa ta tag i att montera allt det jag köpt i dag.

Jag försöker tänka positivt — det finns ingenting jag inte kan lista ut om jag verkligen försöker — men jag misstänker att det kommer att bli en tålamodsprövande övning.

Så det får vänta till i morgon.

Nu hade jag tänkt se någonting på Netflix eller Viaplay på datorn, men det krävdes någon plug-in som vägrade låta sig installeras.

Varför kan inte tekniska prylar bara fungera?

Kommentera

