Andra planer. Igen!?!

Det här livet alltså.

Det är irriterande ofta som det har andra planer än en själv.

Som i dag när jag bara skulle jobba halvdag:

Mina planer: Åka till Sickla och köpa lite hifi-prylar och kika runt i en spännande inredningsaffär som finns där.

Livets planer: Urinvägsinfektion.

Det är en sorts andra planer som man liksom inte ignorerar.

Jag åkte till jobbet ändå, det är så mycket nu att något annat alternativ fanns inte.

Där drack jag tranbärsjuice och citronvatten tills det nästan kom ut ur öronen.

När det var dags att tömma kontoret inför vårens storstädning åkte jag hem, fortsatte dricka mycket, tittade på SVTPlay och sov en stund.

Nu känns det faktiskt — peppar, peppar — bättre så kanske kan jag driva igenom mina planer i morgon eller på fredag.

Har ni några roliga helgplaner?

3 thoughts on “Andra planer. Igen!?!

  1. När livet väljer utvisas kan man bara kapitulera. Men tranbär och citron är en bra medicin – cosmopolitan kan vara en festlig tvist😉

  2. Åka hoj var planen för helgen och det har gått i lås två av dagarna. Är så ovan att planer går i lås så jag blir nästan lite yr ….. Hoppas du slipper urinvägsinfektionen – det är så trist!

  3. Åsa – Nästa gång ska jag satsa på Cosmopolitan.🙂
    Cina – Det låter härligt, både hojåkning och att planer går i lås. Och jag lyckades få bukt på den, jätteskönt.🙂

Kommentera

