Förvånad. Igen.

Det är många möten nu.

Och när det gäller möten är det några saker som aldrig upphör att förvåna mig:

  • I övrigt mycket intelligenta människor som inte själva listar ut enkla men viktiga funktioner i de programvaror vi använder, inklusive digitala mötesplattformar
  • Människor som gärna hyssjar andra när de anser att det pratas i onödan men som själva tar sig friheten att diskutera saker samtidigt som presentationen pågår
  • Att programtider aldrig hålls och jag verkar vara den enda som behöver gå på toaletten och få äta lunch och sånt

Men den här arbetsveckan är iallafall bara 2 1/2 dagar för mig så jag överlever nog.

5 thoughts on “Förvånad. Igen.

  1. Håller med om punkt 2 och 3. Samt erkänner mig skyldig till punkt 1. Tror att det blott och enbart kommer sig av ett totalt ointresse.
    Kram!

  2. Tant Augusta – Men varje gång vi har möte via Skype nu går det säkert 10 minuter bort för att folk inte vet hur de bjuder in fler än en eller presenterar eller fattar att de inte behöver starta en ny Skypesession för att någon annan av deltagarna ska kunna presentera… Men jag förlåter dig om du kommer på bloggträffen. Eller träffar mig någon annan gång. Kanske kommer hit och inspekterar lägenheten?🙂

  3. hahahaha… jag är ganska intelligent, men jag har ingen aning om vad du talar om på punkt 1!!! programvara???? digitala mötesplatsformar???

  4. Får återkomma om träffen. Både avslutning på skidorna och körkonsert den dagen. Men ansluter ev senare. Lgh vill jag däremot gärna se🙂

  5. Bella – Vi jobbar nordiskt och försöker minska på resandet genom att ha möten med hjälp av vad som mest kan beskrivas som videochattprogramvaror.🙂
    Tant Augusta – Hoppas du ansluter till bloggträffen men lägenheten kan du komma och kika på i vilket fall som helst.🙂

Kommentera

