Nästa gång…

Nu vet jag ju inte hur många gånger ni flyttat.

Men om ni flyttat åtminstone någon gång med stor tidspress och ganska många prylar är jag ganska säker på att ni tänkt samma sak som jag:

Nästa gång ska jag packa superorganiserat och noggrant märka upp varje kartong med dess innehåll.

Rent tekniskt flyttade jag ju inte nu.

Men packade ner saker i kartonger gjorde jag.

Nu packar jag upp samma kartonger igen.

Och tänker den där tanken igen.

För egentligen hade jag gett mig själv ledigt från lägenhetsfix den här helgen.

I går var jag till exempel på stan mest hela dagen med Johan.

Promenerade mycket, njöt solskenet, såg körsbärsblommor, åt och drack gott och hade det allmänt trevligt.

I dag skulle jag bara pyssla om mig själv, försöka rädda vad som räddas kunde av mina städskadade naglar.

Men så fick jag för mig att det skulle vara trevligt om jag kunde hitta två ytterkrukor som ska stå i köksfönstret.

Jag har nämligen redan köpt växter till dem.

Så jag började plocka upp ur kartonger och nu har jag väl tömt en så där 7 – 8 stycken.

Och noggrannt inspekterar innehållet i de få som är kvar.

Ytterkrukorna är fortfarande försvunna!

Det är så att jag blir lite tokig.

Nästa gång…

Fast nu går jag och lägger mig.

I morgon är det måndag.

Utifall att ni undrade.

4 thoughts on “Nästa gång…

  1. ok, tanken fanns en gång. och den satte sig. numera skriver jag upp på kartongen vad som är i. men då måste man börja packa i god tid, för annars är det nog svårt att få till det. och du var ju sjuk när du packade, så var inte för hård mot dig själv nu. och saker har ändå, trots uppskrivningar, en tendens att försvinna.
    härligt ändå att du är tillbaka i ditt hem! till slut har du ordning och kan njuta och mysa.

  2. Nästa gång ska jag se till att ha allting klart dagen innan vi flyttar och inte tio minuter innan taxin till flygplatsen kommer…. Jag får ont i magen när jag tänker på hur dåligt förberedda vi var senast..

  3. Jag har flyttat så många gånger och packningen funkar bra med listor utanpå lådor , ikeakassar till en början – på sluttet fallerar det tyvärr. Den flytten vi gjorde i början av mars blevi nte bättre av vattenskada som vi förhoppningsvis kan få undan sviterna efter till helgen…

  4. Bella – Du har min totala beundran. Själv tycks jag aldrig lära mig.🙂
    Karin – Alltså det blir ju lite extra läskigt om man ska med ett flyg till andra sidan jordklotet.😮
    Åsa – Just nu känns det som om jag kanske aldrig kommer i ordning igen här. Men jag skjuter undan den tanken och bestämmer istället att det här blir helgen då det händer.🙂

Kommentera

