Utan tv försmäktar jag i denna lägenhet

Det är inte riktigt sant att jag försmäktar utan tv.

Men rackarns vad tyst det är här utan den.

Så jag saknar den även om jag inte saknar tv-tittandet som sådant.

Därför har jag inlett operation koppla in stereon.

Den ska nu få stå i den platsbyggda bokhyllan, ovanför min samling med vinylskivor.

Ronnie hjälpte mig med de första bitarna i söndags, det vill säga kopplade ihop cd-spelaren med förstärkaren.

I kväll kopplade jag ihop och satte upp de ljusslingor som jag köpt på Ikea.

Den kan både ställas in på valfri färg eller sättas i ett läge där den växlar färg.

Jag är barnsligt stolt och förtjust.

Dessutom har jag bytt glödlampa i den där badrumslampan som är ett helt pysselpaket i sig själv; spännring, gummipackning och glasskiva som måste tas bort — inte så svårt men nervöst — och sättas tillbaka — nervöst och svårt — varje gång glödlampan ska bytas.

Och ett nytt, tillräckligt långt duschdraperi har kommit på plats.

Nu ska jag googla lite på högtalare och vinylspelare och försöka bestämma mig för modell och färg.

Jag är lite inne på rött men fegar troligen ur och tar vitt, vi får se.

3 thoughts on “Utan tv försmäktar jag i denna lägenhet

  1. men så skönt ändå att du är tillbaka i ditt hem. det är klart att det tar tid att komma oordning efter en sån tuff renovering. men hemma bäst!
    ska du inte ha nån teve nu? jag har den också på ibland bara för att höra ljud från annat än mitt huvud, typ.
    det där med ljuset fattar jag inte vad det är, men varför fega? nä, du är en modig kvinna!

  2. Pernilla – TVn är här, men den har ingenting att stå på och den där dosan som man ska stoppa in antennkabeln i är inte ihopmonterad.😮
    Bella – Jag ska absolut ha tv! Vilken dag som helst nu…😉

Kommentera

