Döden, döden

Jag har verkligen jättesvårt att acceptera att människor skulle på något sätt försvinna ur mitt liv.

Alla jag tar in i mitt hjärta vill jag ha kvar.

För alltid.

Ganska länge nu har min morbrors sambo legat på sjukhus.

Det har varit uppenbart att hon varit riktigt riktigt dålig.

Men jag har ändå inte kunnat ge upp hoppet.

Utan tänkt att det är klart att de reder ut det där.

I natt dog hon.

Plötsligt känns det ju ganska futtigt att bekymra sig så mycket över val av stolar.

Och verkligen korkat att inte se till att leva fullt ut i nuet.

Vem vet hur länge någon av oss egentligen har.

3 thoughts on “Döden, döden

  1. visst kan döden förändra livssynen,hos vissa. och det stämmer tycker jag, att relationer är det viktigaste.
    men också att leva och göra det man själv vill i den möjlighet man har makt att göra. så, därför, tycker jag att du ska köpa dom stolar som du vill och har råd med. varför inte unna sig nu, för det kan du inte göra när du är död.
    det hänger ihop döden och önskningarna.

  2. Usch, döden är bajs. Och så himla overkligt att man aldrig ska få träffa den där personen igen. Kram❤

  3. Bella – Men vilka stolar vill jag ha? Det är det som är frågan…
    Pernilla – Ja, du vet ju tyvärr alltför väl hur det känns. Kram.❤

Kommentera

