Han lagar mat också

Jag är så mätt!

Jag är trött också.

Men jag kan inte lägga mig ner riktigt än.

För jag är så mätt!

Hela min avdelning har varit hemma hos min kollega Johan och ätit middag i kväll.

En middag som sträckte sig över sex timmar, inleddes med champagne och baconlindade dadlar via ugnsbakade fikon fyllda med gorgonzola och omvirade med parmaskinka, Biff Wellington, Petit Sapin (brieliknande ost bakad i ugnen med vittvin och vitlök) till en helt magisk efterrättstårta.

Och vin förstås.

Allt var gott.

Alldeles för gott.

Så jag är mätt nu.

Och tänker att jag nog inte vill äta igen på minst en vecka.

Om jag inte kan lägga vantarna på lite mer av den där tårtan…

Nej, inte ens den.

Nu får det vara slut på utsvävningarna ett tag.

Sunt ätande och röjning i lägenheten får bli helgens melodi.

Så det är allt bäst att jag försöker sova nu om jag både ska orka sitta i möte hela dagen och städa hela kvällen.

Kommentera

