Hur långt är ett snöre?

Hur lång är den här veckan egentligen?

Jag säger inte att den är lång på något otrevligt vis eller så.

Tvärtom har jag gjort mycket kul saker, både på dagarna och kvällarna.

Så när jag betänker allt det kan jag inte fatta att det fortfarande är två dagar kvar av den här veckan.

Men det är mycket jag inte hinner med också.

Som jag inte kommer att hinna förrän möjligen till helgen eftersom jag ska sitta i möte både hela torsdagen och fredagen.

Och i morgon kväll ska vi festa hemma hos kollegan.

Han brukar prata om sin matlagning så att jag nästan dreglar för att det låter så gott och nu ska jag äntligen få smaka på den.

Tydligen ska jag också bidra till matlagningen, jag var där och hjälpte till lite i kväll också, men mest som kallskänka; göra sallad och sånt.

Det ska jag väl klara av tycker jag.

Speciellt om jag får lite vin.

Och det känner jag mig ganska säker på att jag får.

Risken är att fredagen kommer att kännas outhärdligt seg men det är en risk jag är beredd att ta.

För sedan är det iallafall helg.

Kommentera

