Du och jag, Sisyfos, du och jag.

Jo, anledningen till att det varit tyst här i helgen är att jag varit i lägenheten och jobbat.

Och ändå är det fortfarande långt ifrån klart.

Byggdamm är verkligen inte Guds gåva till mänskligheten.

Man våttorkar golven och det ser bra ut.

Men efter att man vänt ryggen till den lilla stund det tar att ställa tillbaka golvmoppen i hinken ser de ut att behöva torkas igen.

Det är som om byggdammet är ingnuggat i varje liten struktur i trägolvet.

Och i sovrummen var det överväldigande mycket saker som var täckta av både vanligt 10-veckorsdamm och byggdamm.

Men jag har haft eminent hjälp av Malin, Johanna, mamma och pappa.

Så det går framåt.

Även om det är långt kvar och jag väljer att bo kvar i Täby ett tag till.

Faktum är att jag överväger att bo kvar i Täby för alltid.

Jag hann faktiskt klämma in ett restaurang- och biobesök med kollegan i går och såg då att Friday’s öppnar i Täby C till hösten.

Det finns visserligen Friday’s inne i stan också, visst gör det det, men inte så nära och framförallt inte så nära till jobbet och kollegan.

Fast seriöst talat så är förstås planen att flytta tillbaka till lägenheten så fort det bara går.

Senast nästa helg.

2 thoughts on “Du och jag, Sisyfos, du och jag.

  1. Täby är ju trevligt. Och även fast jag aldrig har bott där själv så är det ju det som är det närmaste hemma jag kan komma i Sverige. Fast Vasastan var ju hemma, och det är inte mycket som slår det. Så jag tycker nog ändå att du ska flytta hem!

Kommentera

