Back Again

Helgens tema har varit återblickar och att gå tillbaka.

I lördags gick jag till Täby Centrum.

Jag hade inte så mycket tid men lyckades ändå köpa ett par silverfärgade pumps.

Och träffa Filippa för en liten pratstund medan hon och hennes barn åt lunch.

Sedan hem för det sista fixet innan jag skulle iväg till min brors och hans frus 100-årsfirande.

Det blev en mycket trevlig tillställning med flera roliga och rörande tal som såg tillbaka på tiden från 1966 till nu.

Sedan skjutsade jag först hem min syster och hennes familj till Åkersberga och hämtade sedan mamma och pappa vid Roslagsbanan i Roslags Näsby och körde hem dem och mig själv.

I dag har jag varit i Vallentuna och tittat på konstutställning, också en slags tripp tillbaka eftersom det var i Vallentuna jag bodde från 11- till 19-års ålder.

Efter det tillbaka till Täby Centrum för att byta silverskorna mot ett par som var ett halvnummer mindre.

Det visade sig nämligen att de var en halv centimeters glapp i hälen vilket gjorde dem snudd på omöjliga att gå i.

Än mindre möjliga att dansa i.

Och vad ska man ha silverskor till om det inte går att dansa i dem?

I Täby C köpte jag också lite städmaterial och några hyllor som jag tog med mig när jag åkte tillbaka till lägenheten för att träffa Malin.

Medan vi gick husesyn ringde min bror och sa att han och hans fru också ville få komma förbi och inspektera.

Så det fick de förstås.

Jag är otroligt sugen på att få åka tillbaka dit när det är så att jag kan börja städa och fixa.

Om ni bara visste hur onaturligt det känns för mig att se fram emot att få städa!

Men det gör jag.

Jag ser inte riktigt lika mycket fram emot att gå tillbaka till jobbet i morgon.

Men det måste jag.

Och kanske måste jag gå tillbaka till skoaffären igen också.

För de här mindre skorna är nog ändå lite för små.

Så nu är frågan: Ge upp hela idén med de här silverskorna eller tro att det skulle fungera med sulor och hälgrepp?

3 thoughts on “Back Again

  1. Oh… var hittade du skorna???
    Höll på att leta halvt ihjäl mig efter silverskor förra året och det slutade med att jag själv fick måla ett par vita pumps med textilfärg.

  2. bort med silverskorna! jag menar, om dom inte sitter bra kommer du aldrig att navända dom! pengar i garderoben, bortkastade. du har ju börjat ett nytt liv! kom ihåg det! jag måste vara en sträng tant nu.du kommer att hitta rätt silverkor så småningom. och livet är bra utan silverskor. materiella ting, du vet…

Kommentera

