Secret Fear

Jag var upp i lägenheten i dag igen.

Varje gång nu som jag åker dit tror jag att det i princip ska vara klart.

Och för varje gång är det något nytt som är klart.

Men också väldigt mycket som inte är klart.

Så att jag börjar undra när jag egentligen ska kunna flytta tillbaka igen.

Det som gladde mig den här gången var att toalettstolen stod på plats.

Likaså handfatet och handfatsblandare.

Det som oroade mig var att badkaret stod lite på snedden.

Och att det såg ut som om det möjligen var för att det var för långt för att få plats annars.

Tänk om jag mätt fel?

Det vore ju festligt.

Eller inte.

Men nu ska jag försöka att inte tänka på det utan istället glädja mig åt allt som ser jättebra ut.

Och att det är fredag i morgon.

För det är det väl?

Om jag haft fel vad gäller längden på badkaret kan jag ju ha fel om en massa andra saker också.

Kommentera

