Cookin’ Up Something Good

Antingen har jag tjuvstartat att laga riktig mat, något jag tänkt göra i mitt nya fina kök.

Eller så vill jag både göra min del av hushållsarbetet och passa på att skämma bort mamma och pappa nu när det börjar närma sig att flytta hem igen.

I vilket fall som helst var det jag som lagade middagen i dag.

Jag ville göra något som var nyttigt och mättande och med få Viktväktarpoäng.

Så jag gjorde kyckling med tikka masala-kryddning, raita (youghurtsås) och blomkålsris som jag först kokade och sedan blandade med rotfrukter och lök som jag wokat.

Jag tror att det inte bara var jag som tyckte att det var gott; skålarna var nästan tomma.

 

Nästa experiment blir blomkålspizza.

Det låter så himla fel men jag har hört att det ska vara helt ok så det kan väl vara värt att testa. 

4 thoughts on “Cookin’ Up Something Good

  1. Jag gillar verkligen att laga mat! Hoppas att du också kommer att få inspo i ditt nya kök!

  2. Spader Madame – Och du är bra på det också! Jag hoppas också att jag kommer att få inspo att utveckla min egen matlagningskonst i mitt nya kök.🙂
    Pernilla – Det var faktiskt gott!

Kommentera

