Blue Moon

Jag brukar helt klart vara en sån som tycker det är jobbigt med omställningen till sommartid.

Men den här gången har de möjligen placerat själva tidsomställningen vid en tidpunkt som kan ändra på det.

Bland annat var det ju fullmåne precis innan. Och möjligen samtidigt.

Men nätterna innan sov jag iallafall uruselt.

Så i natt sov jag otroligt djupt istället.

När jag vaknade var mobilen redan 7 och det kändes som 7.

Det var inte förrän framåt lunch som jag insåg att tiden ställts om till sommartid.

Inte för att jag var extra hungrig, det har jag varit hela den här veckan, utan för att jag läste något på internet.

En annan sak som får mig att tro att det kanske går bättre den här gången är att vi ju är lediga i morgon också.

En extra dag att långsamt vänja sig vid tidsomställningen.

Fullmåne innan och en extra dag ledigt efter kan vara receptet.

Sedan att fullmånen — det måste ha varit den — fick mig att göra något jag bestämt mig för att inte göra är en helt annan sak.

Dessutom har jag nu bestämt mig för att det var bra att jag gjorde det.

Jag behöver en positiv attityd.

Jag ska nämligen snart se över månadens räkningar och då bland annat betala för bänkskivan och installationen av densamma.

Det paketet var inte direkt billigt.

Men värt det. Eller hur?

Det spelar förresten ingen roll.

Bänkskivor är dyra. Till och med om man köper dem från Ikea.

Så det är bara att bita ihop och betala.

För bänkskiva måste man ha.

Det blir väldigt svårt att laga mat annars.

4 thoughts on “Blue Moon

  1. en del påverkas ju av fullmånen. och t.om. havet. själv tror jag inte att jag påverkas.
    däremot påverkas jag negativt av dyra hantverkarräkningar och köksgrejräkningar. det är bara att bita ihop och betala. för när man renoverar ska man kosta på sig det man vill ha (i viss mån) annars ångrar man sig bara. man renovera ju kanske typ bara en eller ett par gånger i samma bostad.
    sommartiden kanske är skyldig till att jag knappt sovit dom senaste nätterna, trots att jag är supertrött. men, jag vet inte egentligen, för jag är sömnbristperiodare.

  2. Ångest, det är fruktansvärt dyrt med renovering. Men nu, nu finns det snart ingen återvändo. Har lovat mig själv att ringa den där arkitekten nu i veckan. Ingen annan lär ju ringa åt mig…

  3. Bella – Stackare! Hoppas du får sova nu då.
    Tant Augusta – Att ringa kostar inget… Eller jo, lite kostar det ju. Men gör det nu! Ring! Ring! Ring!😉
    Spader Madame – Jag tänkte väl det.🙂

Kommentera

