On and on and on

Som jag längtade efter den här måndagen…

Sedan blev den ändå väldigt mycket måndag.

Fullt upp på jobbet och när jag äntligen tagit mig in till lägenheten så hade det inte alls kommit någon bänkskiva.

Jag lämnade över hela hanteringen till min byggkille som lyckades se till att de ska komma med den 7:30 i morgon bitti.

Så det var väl bra.

Och jag hann ta mig till den soffaffär jag letat rätt på med hjälp av nätet.

De flesta kanske väljer soffmodell först och sedan tyg och färg utifrån vad som då finns.

Inte jag.

Jag hade en tanke kring vad jag ville ha för tyg och färg — färger faktiskt — och fick sedan ägna massor av tid åt att hitta soffor som gick att få så.

Till slut hittade jag några som är så nära vad jag ville ha som möjligt och idag slog jag till.

Så nu är soffor beställda och betalda och lär levereras någon gång om cirka fem veckor.

Fem veckor då jag kan älta om jag verkligen valde rätt…

Men det är skönt ändå att jag fick tummen ur och faktiskt köpte några.

Vem vet hur länge jag fått sitta på golvet annars.

2 thoughts on “On and on and on

  1. Vi verkar ha flera beröringspunkter i detta nu – lätt kaos på jobbet, någon form av kaos i boendet och leveranstider på det som en vill ha nu. Jag väntar mest på garderoben – alla mina kläder bor i ett kaotiskt rum på ställningar och i väskor och lådor. Inte min bästa gren att vänta. Vi väntar också på bord, stolar och vitrinskåp. Enligt beskad skall allt kommit i början av maj. M.A.J

  2. Åsa – Hu! Vänta är verkligen inte min bästa gren heller. Jag fokuserar på allt annat jag kommer hinna förbereda innan sofforna kommer och att tiden faktiskt går ganska fort ändå.

Kommentera

