Man! I feel like a woman!

Jag kanske alltid borde ha känt mig som en kvinna, tycker ni.

Men sanningen är väl att jag alltid känt mig som en tjej.

Fast nu när jag bott åtskilliga veckor hos mamma och pappa börjar jag känna mig som en kvinna.

Ibland som en pensionär; tidigt trött på kvällen och tidigt uppe på morgonen.

Alltid som en kaffemoster; oj, vad jag har fått smak på bryggkaffe.

Så mycket kaffe som jag dricker nu har jag väl aldrig druckit förut.

Det är så att jag börjat omvärdera mitt beslut att köpa en Nespressomaskin och istället investera i en snabb och bra kaffebryggare.

Att ompröva mina beslut och ändra mig är för övrigt något jag ägnat mig mycket åt nu.

Det är vad jag förstår kvinnans rätt; att ändra sig.

I dag till exempel ändrade jag mig och tyckte att jag inte alls måste åka och titta på soffor.

Istället tog jag det lugnt, tvättade håret, läste, flyttade bilen och tog en promenad trots att det snöade — vad är det med det förresten, skulle det inte bli vår nu? — handlade och lagade middag.

Det kändes lagom för en söndag.

I morgon blir det full fart igen med jobb på dagen och möte med bostadsrättsföreningens internrevisor på kvällen.

Tur att jag är en stark och smart kvinna.

2 thoughts on “Man! I feel like a woman!

  1. Tröttheten hänger kanske ihop med alla beslut, nya arbetsuppgifter etc? Absolut ett bra kvinnligt beslut att ändra dagens plan. Lugn är ibland precis vad som behövs.

Kommentera

