Tusen trasiga bilder

Ni ville ha bilder från lägenheten.

Här kommer bilder.

Det är väl inte tusen precis.

Och inte är de väl trasiga heller.

Men jag har inte fixat med dem.

Och jag tog dem rakt upp och ner utan att försöka fixa till något.

   
  

Golvet i badrummet blev nog precis som jag föreställt mig och jag gillar det verkligen.

   

  
Halldelen utanför badrummet är målad och en väggbit är byggd. Under den ska det så småningom sitta skjutdörrar och innanför dem tvättpelare, städskåp och linneskåp.
   
  

Hallgolvet känns kanske lite ruffigare än jag föreställt mig att det skulle vara. Men det kanske beror på allt stök. Gillar absolut formen på plattorna.

   

  

 

Jag gillar färgövergången mellan hallen och vardagsrummet och färgen i vardagsrummet. Den kan liksom inte bestämma sig för om den är grå eller beige men den är lugn och skön och passar bra med golvet.

Däremot blev jag lite chockad över hur stökigt det fortfarande var i vardagsrummet. Jag var ju nästan inställd på att kunna börja städa där. 
 

Köket var ju det rum där jag tänkte mig att det skulle återstå mest jobb så att det var fullt med byggutrustning där förvånade mig inte.

   

Däremot att plasten över dörröppningarna in till sovrummen var borta och att det såg ut att vara skrämmande dammigt där.

Men på det hela taget känns det väldigt bra och nu längtar jag ännu mer efter att det ska bli klart.

Så vilken tur att jag fick veta att bänkskivan kommer att vara klar för leverans redan på måndag.

Gissa vem som kommer att längta efter att helgen ska ta slut.

8 thoughts on “Tusen trasiga bilder

  1. jag fnissar lite… vi funderade på samma golv, men i turkost. men vi valde bort den, för vi tänkte att vi kanske tröttnar på den fortare än ett mera klassiskt. men jag tycker att det golvet är jättesnyggt!
    hoppas, hoppas att det flyter på nu bra så att du kan flytta in i ditt hem. håller tummarna!

  2. Morelia – Jag är ganska nöjd själv.😉
    Åsa – Hoppas du har rätt. Mamma påpekade att en anledning till att hallgolvet ser lite rufft ut är att det inte är fogat än.
    Pernilla och Mrs E – Det är mitt drömgolv! Men det är några fläckar på det som oroar mig…
    Bella – Jag funderade ibland också på någon variant med mer färg men kände att det var bättre med något som både var lite roligt och ändå ganska klassiskt. Och tack för tumhållningen.🙂
    Spader Madame – Det känns nästan overkligt att det faktiskt händer nu.🙂

  3. Så sjukt jävla snyggt badrumsgolv! (ursäkta språket..)
    De andra golven ser också jättefina ut men hatten av för dig som var så modig att du vågade badrummet. Själv hade jag nog fegat ur – varit rädd att det skulle kännas för ”busy”. Det lönar sig att planera och tänka läääänge – hela lägenheten kommer att bli fantastisk. (och perfekt att få den klar nu till våren så kan du sitta ute på balkongen, tjuvkolla in genom fönstret och njuta av att det som är innanför är bara ditt!🙂

Kommentera

