Gräsänkling Blues

Visst var det måndag morgon i morse, men mitt huvud var inte särskilt tungt.

I själva verket var hela jag två kilo lättare i morse än för en vecka sedan.

Men så har jag inte varit gräsänkling den här veckan heller och ägnat mig åt allsköns utsvävningar.

Fast jag har ju haft föräldrafritt och i morgon är det slut med det.

Även om jag inte behövde köpa vare sig nya fiskar eller plantor kände jag att en viss insats behövdes.

Så jag har rensat i kylskåpet, diskat och städat lite och varit till sopsorteringsstationen.

Efter en ovanligt lång och intensiv dag på jobbet ska tilläggas.

Jag känner mig följdaktligen både beredd att få hem mamma och pappa igen och lite stolt över mig själv.

Har jag blivit vuxen kanske?

Hemska tanke.

Dags att planera in något bus, känner jag.

2 thoughts on “Gräsänkling Blues

Kommentera

