For the very first time

För första gången sedan jag flyttade hit till mamma och pappa struntade jag i att bädda sängen i dag.

Jag kände att jag förtjänade en riktigt lat dag i dag.

Så jag har läst lite, tittat på film, tagit tupplurar och försökt hålla fast vid de nya tankemönster jag bestämt mig för.

Det har fungerat hyfsat bra.

När det framåt eftermiddagen började kännas lite svårt gick jag ut, flyttade bilen, tog en promenad till Täby C där jag gick en stund i affärer och sedan handlade mat innan jag gick hem igen.

Och så utnyttjade jag en livlina; jag ringde en vän.

Det borde jag göra oftare, jag är alldeles för dålig på att be om hjälp.

Nu känner jag mig stärkt igen.

Både av telefonsamtalet och den goda middag jag satte ihop.

Så stärkt att jag till och med tagit mig för att brygga kaffe.

Något jag nästan aldrig gör när det bara är jag som ska ha.

Larvigt nog får det mig att känna mig duktig.

Över huvud taget får den här helgen mig att känna mig lite stolt över mig själv.

Trots att jag inte bäddade sängen i dag.

3 thoughts on “For the very first time

  1. Men vad gör en bäddad säng om hundra år? Bra jobbat att vara stolt. Det gör massor om hundra år minsann.🙂

  2. About Alice – Och framförallt gör det mycket nu för välbefinnandet.🙂
    Spader Madame – Är det så? Då ska jag aldrig bädda sängen igen. Hemma hos mig alltså. Hemma hos mamma tror jag nog att jag fortsätter att bädda. Jag är nog lite av en mes iallafall.😉

Kommentera

