Here Comes The Sun

I morse bestämde jag mig för att nu vänder det.

Nu blir jag glad igen.

Och hittills har det varit en mycket bra dag.

Det första tecknet på att det skulle bli så var en inbjudan att tillbringa eftermiddagen och kvällen med Malin och hennes familj.

Men först hade jag ett ärende att uträtta.

Jag hade ju äntligen bestämt mig för att det väl fick bli den där dyra takdusch-, handdusch- och badkarsblandarkombon.

Och i dag var första gången sedan det beslutet som jag kunde åka iväg och köpa den.

Jag tyckte att det verkade vara ovanligt många bilar och människor där men tänkte att det kanske är så på lördagar.

Det var också fullt med personal i butiken så jag fick snabbt hjälp att beställa det jag ville köpa.

När hon frågade om jag ville delbetala eller betala hela beloppet tänkte jag att det var bäst att jag frågade vad kalaset skulle kosta.

Priset var precis så högt som jag räknat med.

Men så sa hon: Och så får du ju 20% på det här.

– Va? Får jag?

– Ja, vi har ju 20% på allting idag.

Snacka om tur!

För det var ju inte därför jag åkte dit just idag, jag hade ingen aning.

Och som om inte det var nog fick jag ett presentkort på en hotellövernattning för två i dubbelrum för att jag handlade för mer än 500 kronor.

Så nu vänder det.

Det var ju till och med soligt nog att kräva solglasögon idag.

5 thoughts on “Here Comes The Sun

  1. Härligt! Vad glad jag blir över att du fixade det och dessutom fick en fin rabatt oh hotellövernattningen. Hoppas den är i Malmö🙂

Kommentera

