Strange

Några konstigheter i matväg som kommit in i mitt liv:

  • Tofu.
    I dag åt jag Citrongräscurry med broccoli och tofu till lunch. Det var jättegott! Och jag trodde väl aldrig att jag skulle gilla tofu. Typiskt bra grej att gilla när man viktväktar så det var ju en bra konstighet.
  • Tångkaviar.
    Det finns något som heter tångkaviar. Det ser ut som vanlig kaviar, alltså stenbitsrom, och smaken var väl hyfsat lik. Jag blandade lite med turkisk youghurt och hade som tillbehör till avokado. Och med tanke på att tångkaviar är noll viktväktarpoäng var även det här en bra konstighet.
  • Jättestora avokado.
    Jättekonstiga men jättebra uppfinning. De är nämligen alltid mogna. Tidigare när jag köpt vanliga avokado har de antingen varit omogna eller övermogna men med de här stora har de alltid varit precis lagom mogna.
  • Proteinpuddingar.
    En fin vän tipsade om proteinpuddingar och nu är jag fast. Den så kallade chokladpuddingen är visserligen mer som en chokladsoppa i konsistensen men det går inte att klaga på smaken. Jag brukar lyxa till det och blanda en chokladpudding med en halv vaniljpudding. Vaniljpuddingen är lite mer fast i konsistensen och smakkombinationen precis i min smak. Konstigt men bra.

Har ni gjort några konstiga matupptäckter på sistone? Bra eller dåliga.

3 thoughts on “Strange

  1. Kanske inte så konstigt men otippat, att jag gillar långbakad kålrot. En prima vegorätt jag upptäkt på senare tid.

  2. Anna lever i dag – Testade sjögräsnudlarna i dag! Helt ok, även ‘råa’ efter att jag blandat dem med en råkostsallad och lite asiatisk dressing. Åt dem till ‘pulled turkey’ och hade även lite Baba Ganouche till. Jättegott. Tack för tipset. Kram.
    Åsa – Långbakad kålrot minsann. Vad äter man till det då?

Kommentera

