Walking in my shoes

Jag råkade spara lite pengar i dag.

Genom att titta på skor.

Redan då hade jag chansen att spara en hel del.

Och genom att äta lunch.

Och genom att köpa skor.

Händelseförloppet — inte köpa skor, äta lunch, köpa skor — är viktigt.

För innan lunch höll jag emot skosuget och köpte inga skor trots stor besparing.

Men under lunchen insåg jag att jag nog var tvungen att köpa skorna ändå.

Inte på grund av att det var ekonomiskt fördelaktigt egentligen.

Utan för att de skulle passa perfekt till ett par favoritbyxor och hade en klackhöjd lämplig för promenerande.

Så jag gick tillbaka för att köpa dem och tror ni inte att de satt ner priset med ytterligare 199 kronor medan jag åt lunch.

Jo, det tror ni för precis så var det.

Nämnde jag att det är mitt favoritskomärke Clark’s som öppnat i Stockholm Quality Outlet i Barkarby?

Det kanske inte är någon nyhet för er men jag hade ingen aning.

  
Kolla, det står ju till och med SPARA och att spara är väl bra?

8 thoughts on “Walking in my shoes

  1. Det var helt klart Gud som sade åt dig att köpa skorna. Något tydligare tecken än så går inte att få.

  2. Wow! Grymt snygga skor! Älskar Clarks men har varit lite besviken när jag varit i deras outletbutiker, har inte tyckt jag sparat tillräckligt på de skor jag hittat hittills. Däremot sparade jag för ett par år sedan massor med pengar på ett par fantastiska knallrosa pumps med rejält hög klack från dem som jag hittade på Jerns tror jag. De kan jag faktiskt kan gå i hela dagen på jobbet utan att få ont i fötterna.

  3. det var ju tur! men, men, nu börjar jag tycka att du shoppar mycket… för mycket. vill minnas att du höll på med röjning härförleden. hmmm…

  4. Mrs E – Ibland så händer det.🙂
    About Alice – Inte kungen då?😉
    Johanna – Här verkade det vara bra priser men på sätt och vis lite dåligt utbud, det var ett verkligt outlet om du förstår. Men värt att kika för ibland har man ju tur.🙂
    Åsa – Så är det ju!
    Bella – Jag vet! Men det beror på att jag hade hög feber och packade som en kratta inför min långvariga bortavaro. Och sist jag var i lägenheten hoppades jag smita in i klädkammaren men det låg en hög med golv och stod ett kylskåp ivägen.😮

  5. Vad fina de är! Jag har inte varit på outleten på evigheter, kanske ska ta en sväng dit någon dag då. Bra kap!

  6. Pernilla – Jag hade på mig dem på jobbet i dag och de är sköna också! Verkligen ett bra kap. Nu måste det bara bli vår så att jag kan ha dem överallt och hela tiden. Eller åtminstone tills jag hittar några andra favoritskor.😉

Kommentera

