Girls on film

Beslutet är fattat.

Om bänkskivan.

Tack för era goda råd.

Till slut fick saker som kostnad och leveranstid bli de avgörande kriterierna.

Men jag hoppas och tror att det blir bra.

Sedan blev badrumsinredning också inköpt och en dekadent lunch intagen i bästa möjliga sällskap.

I själva verket såg Malin och jag oss som Thelma och Louise i går.

Fast utan stup.

Och utan Brad Pitt.

Det första var väl bra, det senare hade vi däremot välkomnat.

Men vi var nöjda med vår dag och efter att jag skjutsat hem Malin till Nykvarn åkte jag till mitt nuvarande tillhåll.

Där var det föräldrafritt och jag ägnade kvällen åt Netflix.

I dag tog jag mamma med mig och åkte in till lägenheten där vi sammanstrålade med min syster, hennes sambo och son.

Vi bar upp badrumsgrejerna, inspekterade och gick sedan och åt lunch.

Därefter åkte mamma och pappa iväg till kompisar och jag åkte och tittade på skjutdörrar.

Efter det har jag haft föräldrafritt igen och tittat ännu mer på Netflix.

Jag tror att jag bestämt mig vad gäller skjutdörrarna och nu är det bara blandare till köket och duschset inklusive blandare till badrummet som jag måste ordna.

Bara…

Tur att jag kan distrahera mig genom att fly in i filmernas värld.

3 thoughts on “Girls on film

  1. Dessa beslut. Blandare kommer vi att köra samma som vi ”alltid” har haft, dvs samma som vi hade i lägenheten och också satte in i badrummen här.

    Rätt mycket har vi klart för oss, ska bara samla ihop den där kraften…

  2. Tant Augusta – Först tänkte jag att jag ville ha ‘gammaldags’ blandare men så insåg jag att jag vill ha engreppsblandare och om jag ändå skulle ha det ville jag ha en mer modern och stilren känsla än det som redan fanns. Jag är så nyfiken på vad ni har för tankar kring er renovering. Har ni satt ihop några ‘mood boards’?
    Cee – Nu vet du nog redan det. Det blev hyfsat betonglikt men inte betong.🙂

Kommentera

