Money, Money, Money

Det här att inte bo på sin vanliga adress och att det på den adressen råder totalt kaos har sina nackdelar.

Som det att när jag satte mig för att gå igenom månadens räkningar insåg att jag helt säkert saknar två räkningar.

Vilket får mig att oroa mig för att jag skulle sakna fler.

Som om jag behövde fler saker att oroa mig för.

Eller fler saker att lösa som enbart går att lösa under arbetstid.

Hå hå ja ja.

Men det blir till att jaga åtminstone de två räkningar jag vet saknas i morgon.

För jag har plötsligt blivit väldigt angelägen att hålla i varje krona och vill verkligen inte ha några onödig påminnelseavgifter.

I övrigt tänker jag bara på bänkskivor.

Iallafall när jag inte tänker på jobbet.

Stundtals känns det som om båda tankebanorna bara går runt, runt.

Tur att det är fredag i morgon.

Inga jobbtankar i helgen utan bara bänkskivejakt.

Vad säger ni om bänkskiva?

Ni har ju sett mitt kök, blivande kök, nu; vad skulle ni välja för bänkskiva?

5 thoughts on “Money, Money, Money

  1. Ljust grå bohusgranit. Absolut inte känslig marmor eller annan kalksten. Vilken tur att stenbolaget ligger ute i Arninge. Skivan ska slipas, men inte blankpoleras.

  2. Åsa – Jag blev jätteförtjust i en krämfärgad marmorimitation, i komposit, med marmoreringarna i grå toner och inslag av brunt men dels var den ganska mycket dyrare och dels hade den inte ens börjat tillverkas än.
    Marie – Det blev något liknande. Hoppas jag, den fanns bara i en typ av yta men den är inte högblank iallafall.
    Yllet – Ja, det blir kakel under skåpen men ett lite speciellt. Jag ska försöka ta en bild och visa. Och tack.🙂
    Cee – Det hade varit supersnyggt men betong är lite för ömtåligt för mig.🙂

Kommentera

