Oh, Happy Day

Även om det kan kännas pressande när det är mycket på jobbet så är det stimulerande också.

Men det som gjorde den här dagen extra rolig var tre andra saker.

  1. Närmaste kollegan är tillbaka från sin två veckor långa skidsemester. Egentligen kom han tillbaka i måndags men jag har ju varit i Köpenhamn så det känns som om det var i dag. Fast jag antar att rent tekniskt var det roligt att jag kom tillbaka. Eller? Äh, ni fattar – kul är det iallafall.
  2. Lägenheten börjar se ut som om det kommer att gå att bo där igen redan i år. Nej, faktiskt ser det ut som att om jag fått tummen ur och beställt bänkskiva till köket för några veckor sedan så skulle renoveringen bli färdig enligt plan. Om två veckor alltså. Och det som är färdigt ser bra ut. Hallen var dock inte målad ännu så mina farhågor att den skulle upplevas som laxrosa blev varken bekräftade eller motbevisade.
  3. Vi hade möte i bostadsrättsföreningens styrelse. På något sätt lyckas vi skratta en hel del under dessa möten. Kanske är det alla dråpliga historier om hur vi misslyckas få diverse hantverkare att göra det vi hade hoppats att de skulle göra.

Så jag är nöjd med den här dagen och nu sitter jag på min säng och varvar ner lite.

Och tänker på bänkskivor och skjutdörrar.

För det har jag lovat min byggkille att göra.

Kanske inte att tänka på det just nu men att göra valet av nämnda komponenter min högsta prioritet.

Vilket jag tänker hålla eftersom jag är ännu mer sugen på att få flytta in i min nyrenoverade lägenhet nu när jag fått en ide om hur det kommer att bli.

 

   

5 thoughts on “Oh, Happy Day

  1. Visst saknar man sina bästa kollegor när de eller man själv är på vift, och tur är väl det när man spenderar så mycket tid tillsammans i vardagen. Och vad kul att få se en mitt i renoveringen sekvens🙂

  2. kul att få en smygtitt på lägenheten. och jag vet vad du går igenom där. hoppas allt flyter på bra och det blir klart i tid. håller tummarna för dig!

  3. Åsa – Det gör det ännu roligare att gå till jobbet; att ha kollegor man trivs med.🙂
    Tess – Visst gör det! Nu är det några beslut jag måste ta som riskerar att försena det hela, mycket irriterande.
    Cee – Tack!🙂
    Bella – Tack! Jag tyckte också det var kul att få en smygtitt.🙂

Kommentera

