I can help

Jag är på resande fot igen.

Bortflugen med en övernattning.

Jag försöker hela tiden effektivisera mitt resande.

Och vill helst kunna resa utan att checka in bagage när det är för bara en natt.

Det är inte helt lätt med reglerna kring hur mycket krämer och vätskor man får ta med sig i handbagaget.

Jag började med att skaffa en genomskinlig necessär i rätt storlek.

Och miniatyrer av så mycket som möjligt av mina magiska toalettartiklar.

Ändå har det varit svårt att få med allt jag egentligen vill ha med.

En gång på hemvägen från Oslo blev jag av med min ögonmake-up-borttagning eftersom flaskan var 104 ml istället för de tillåtna 100 ml.

Så nu testar jag våtservetter för sminkborttagning.

Just de här stötte jag på när jag kikade runt på R.O.O.M. av alla ställen så jag är väl lite skeptisk.

Men om de inte skulle fungera tillfredsställande ska jag leta efter andra.

För iden är ju genialisk.

Iallafall för oss som vi vill resa med endast handbagage.

  

3 thoughts on “I can help

  1. Incheckad väska stjäl ju timmar när du reser. Jag har små flaskor jag häller över lotion, schampo och balsam i(att använda hotellens är för mig en nära döden upplevelse) ansiktskrämerna brukar ha godkänd storlek. Lever med plastpåsen och blev nu inspirerad av den genomskinliga necessär – måste ha… Wipes från ica använder jag, inte bäst men funkar några dagar.

  2. vad ska en säga? ingen erfarenhet av dylika ting, jag är naturligt vacker, hahaha. nä, jag bryr mig liksom inte. men såna där putsdukar har jag sett reklam för i teve, dom finns nog överallt. och visst är det fiffigt vid resor, kan jag tänka.
    annars… blir du inte trött på att resa så mycket, verkar jobbigt.

  3. Åsa – Den necessären är hur bra som helst. Jag hittade den på Muji men nu verkar de inte ha den längre.
    Bella – Jag tycker fortfarande att det är roligt att resa, så länge jag inte behöver stiga upp alltför tidigt. Jag är morgontrött ju.🙂

Kommentera

