All shook up

Jag gick verkligen och la mig tidigt i går.

Tidigt för en fredag.

Tidigt för att vara jag.

Alltså precis innan midnatt eller så.

Vid 1-tiden har jag alltså mest troligt ramlat ned i djupsömn.

Då ringer mammas och pappas hemtelefon.

Ja, de har faktiskt en sån.

Vilket jag gillar eftersom det betyder att jag kan — när jag inte bor här alltså — ringa till mamma och pappa och inte behöver välja om jag ska ringa mamma eller pappa.

Men nu kom jag bort från ämnet.

Telefonen ringer mitt i natten alltså.

Vilket jag först inte riktigt förstår.

Jag vaknar och är så där riktigt yrvaken att jag knappt vet var jag är.

Och när jag insett att det är telefonen lyckas jag inte lista ut hur man svarar innan det slutar ringa.

Nu råkar det vara så att av anledningar jag inte vill gå in på här finns det risk för riktigt dåliga nyheter i familjen just nu så jag känner att jag måste ta reda på vem det var som ringde.

Efter ett visst tryckande på telefonens knappar får jag upp numret och googlar det.

Det tillhör en ung — för mig är 30-någonting ungt — man som jag aldrig hört talas om.

Tillfredsställd att det var ett telefonsamtal jag lika gärna kunde ha missat går jag och lägger mig igen.

Och har nästan lyckats somna om när telefonen ringer igen, tjugo minuter senare.

Den här gången lyckas jag svara men trots att jag hör röster i andra änden är det ingen av dem som vill prata med mig.

En fickuppringning!

Mitt i natten!

När jag vill sova!

Herregud: jag har blivit en gammal tant!

För vet ni vad jag gjorde?

Jag ringde upp honom…

Han var lite full.

Vilken överraskning.

Och hade inte alls ringt till någon.

Fast sedan kom han på att han nog försökt ringa sin tjej.

Som hade nästan samma nummer.

Så då fick han lova att inte ringa mer den natten.

Och det gjorde han inte.

Åtminstone inte hit.

Fast jag kunde inte somna om på ett par timmar så nu är jag trött och inte alls utvilad.

Vilket är irriterande eftersom jag borde sätta fart och komma igång med den här dagen.

Jag antar att jag kan börja med att avsluta det här inlägget.

Ska ni göra något kul i helgen?

  

4 thoughts on “All shook up

  1. Att bli väckt och sedan inte kunna somna om av helt okända personer känns ju lite ovärt måste jag säga😦 bra få att det finns lite kul på agendan. Vi ska se fotboll, verkar bli skulle snöblandat regn i Malmö idag och då lockar inte Gamla IP. I övrigt har rensning med anledning av flytt om två veckor påbörjats – och till det passar vädret riktigt bra🙂

  2. Haha! Skulle dock snarare kalla det för handlingskraftigt än tant, klart som sjutton man inte vill ha småfulla unga män ringandes mitt i natten.😉

  3. Åsa – Just ja, du ska ju flytta! Så roligt.🙂
    Tant Augusta – Lite tant kan väl vara ganska ok.😉
    Johanna – Iallafall om de ändå inte vill prata med en själv.😉

Kommentera

