Sweet Soul Music

Vet ni vad jag inte gör nu?

Jag lyssnar ju inte på musik på vägen till jobbet längre.

Eftersom jag inte åker bil utan promenerar.

Och det inte känns som en tillräckligt lång promenad för att jag ska bry mig om att sätta på musik i mobilen.

Inte lyssnar jag på musik på jobbet heller, eller här hemma hos mamma och pappa.

Det gör det här med att ha låttitlar som rubriker till mina inlägg lite knepigare.

Dessutom saknar jag musiken.

Jag kanske borde försöka ta tag i det här.

Införa musiklyssnande på kvällsschemat istället för tv-tittande.

Mamma och pappa börjar ju återhämta sig från förkylningen.

Och jag vet att de också gillar att lyssna på musik.

Kanske till helgen.

För nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig.

Kanske inte för att sova utan för att läsa en stund.

Men jag skulle lätt kunna somna nu om jag försökte.

Hoppas det är vädret och årstiden och inte ett tecken på att jag börjat utveckla samma dygnsrytm som ett litet barn bara för att jag bor hos mamma och pappa.

2 thoughts on “Sweet Soul Music

Kommentera

