Ta av dig skorna

Det är hiskeligt stressigt på jobbet nu.

Beroende på hur man ser det, antar jag.

Men för mig blir det mentalt slitigt när det är för många möten.

Inte bara det här med att springa från rum till rum eftersom det ena mötet börjar direkt när det innan slutat.

Vilket är jobbigt nog för dem av oss som är biologiska varelser och behöver vissa typer av raster ibland.

Men det värsta är ju att inte ha någon tid att faktiskt jobba.

När dagens fjärde och sista möte var avklarat bestämde jag mig för att ta en paus från kontoret.

Jag hade listat ut att det finns inte mindre än tre ställen i Täby C där man kan få manikyr och / eller pedikyr på drop-in.

Så i dag droppade jag in, tog av mig skorna och fick fötterna ompysslade medan jag i lugn och ro funderade på några jobbproblem.

Fungerade mycket bra.

Även om jag avstod från att få naglarna målade; de kortar aldrig dem aldrig så mycket som jag vill även om jag försöker säga till.

Dessutom skulle jag ju vara tvungen att sätta på mig skorna igen för att ta mig hem.

Ibland kan man känna ett behov av att få fina fötter även om det inte är sandalväder.

Eller hur?

5 thoughts on “Ta av dig skorna

  1. Världens bästa idé… Önskar mitt kontor erbjöd sådant i sin närhet. Idag har jag bara ett möte – mycket tid till att arbeta. Imorgon möten hela dagen – en fredag:-/

  2. möten ja, som jag minns det mynnade mötena sällan i nåt produktivt och bra.
    men att få fotvård är bara bra! till sandaltiden är det fint att göra det. så det är nog extra gosigt att göra det annars också. och du har ju varit sjuk, så det var bra att du tog hand om dig lite.

  3. Tant Augusta – Åh, grattis!🙂
    Åsa – Det här var ju efter faktisk arbetstid, det skulle ha känts alltför dekadent att gå dit på arbetstid, även om jag tänkte på jobbet under tiden. Och möten på fredagar är det värsta!
    Mrs E – Jag känner mig riktigt nöjd själv.🙂
    Bella – Ja, plus att det är vissa vardagsrutiner som jag ännu inte fått på plats här hos mamma och pappa. Som fotvård.🙂

Kommentera

