Tempted

Det är lika bra att jag erkänner det.

Hur mycket jag än tycker om den omväxling det innebär att få komma bort från kontoret.

Så är det ändå så att resande, särskilt flygande i tjänsten, dålig sömn och heldagsmöten inte är så bra för mig.

Jag dricker för mycket kaffe och faller för i princip alla frestelser — iallafall ätbara dylika — jag presenteras för.

I dag croissant, sockerkaka och Fazerchoklad.

Dock inte Geisha.

Av någon anledning kan jag alltid motstå Geisha.

Nu gäller det att passa på att leva sunt i några dagar.

För redan på måndag är det dags för nästa tjänsteresa och heldagsmöte.

Men då ska jag iallafall bo på ett bra hotell.

Inte för att gårdagens hotell var så illa som det först verkade.

Det gick nämligen att öppna fönstret.

Åh, som jag saknat att sova med öppet fönster!

Tack vare det, och kanske det regelbundna suset från trafiken på motorvägen utanför, somnade jag snabbt och sov riktigt gott trots sängens hängmattekaraktär.

Sedan blev det inte tillräckligt många timmars sömn men det var helt och hållet mitt eget fel.

Jag hade inte förstånd att anpassa mig till finsk tid på kvällen och på morgonen var jag tvungen.

Vi har inte riktigt vant oss vid att ha ett land med tidsskillnad i organisationen.

Bland annat tyckte den som ledde mötet i dag att vi låg prick på programmet när vi faktiskt var en hel timme sena eftersom hon tittade på klockan på sin dator.

Tack och lov att telefonerna ändrar tid automatiskt annars skulle jag både försova mig och missa flyget hem.

Hemma är alltid bäst.

Och hemma hos mamma och pappa är också bättre än Scandic i Espoo.

 Faktum är att det var riktigt trevligt att ‘komma hem’ till några som väntade på att jag skulle göra just det.

  
 

6 thoughts on “Tempted

  1. Har du smakat Fazer chokladkaka med krossad Marianne. Den är nästan beroendeframkallande. Så det gäller att stå emot frestelserna. 🙂

  2. Har sagt det förr och säger det igen; jag är så glad att jag slipper resa! Under de här två åren sedan jag bytte jobb har jag rest en (1!) gång. Till Helsningfors. Att jämföra med den period när jag reste varje vecka till Norge och två gånger per år till Indien. Såååå skönt🙂

  3. Vem kan motstå att smälta en blå fazer i munnen tillsammans med kaffe? Inte jag i alla fall… Mannen reser ofta till Helsinki och det förekommer mutor vid hemkomst – mums🙂

  4. Cicki – Mamma och pappa har faktiskt bjudit på den men som tur är tycker jag inte så mycket om när det är för hårda bitar i chokladen.🙂
    Tant Augusta – Jag kan förstå det!🙂
    Åsa – Den blå är riktigt god. Men kaffet på vårt kontor i Helsingfors är så där, lite för svagt, tycker jag.
    Pernilla – Tur att smaken är olika.🙂

Kommentera

