Leaving on a jetplane

Min kunskap om flygplan är väl inte särskilt stor men jag tror iallafall att det planet som tog mig hit till Helsingfors hade jetmotorer.

Det var iallafall inget propellerplan.

Annars hade det passat ihop med den tidsförflyttning det känns som om jag gjort.
Jag sitter nämligen på ett hotellrum som får mig att förstå vissas aversion mot hotellvistelser.

Och mot hotellsängar.

Ett ganska skabbigt Scandic hotell vid sidan av en motorväg.

Där restaurangen redan var stängd, bar saknades och lobbyn var lika mysig som en tunnelbanestation.

Vilket väl egentligen inte spelat så stor roll eftersom klockan redan är midnatt här och jag borde lägga mig att sova.

Det tänker jag göra också.

Eller försöka iallafall.

För som om inte trafikljuden från motorvägen var nog för att försvåra insomning och god sömn så är sängen som en hängmatta.

Jag tror att jag snarast måste checka in på ett riktigt bra hotell för att återupprätta min kärlek till hotellövernattningar.

Kom gärna med förslag på hotell som skulle kunna få mitt hjärta att glädjas.

4 thoughts on “Leaving on a jetplane

  1. Anne-Marie – Tack, det gjorde jag faktiskt. Inte så länge, men gott.🙂
    Anna lever i dag – Eller hur! Jag kanske måste åka tillbaka till Linköping, där bodde jag ståndsmässigt.🙂
    Marie – Aha, det ska jag genast kolla upp. Tack för tips.🙂

Kommentera

