Love Is All Around

Jag får väl mena att kärlek finns överallt omkring oss.

Iallafall så här på Alla Hjärtans Dag.

Den började med att jag fick en ros, en virtuell sådan visserligen men nog så uppskattad ändå.

Och det har varit en lugn och vilsam söndag.

Trots att jag hunnit tvätta, flytta bilen, tagit en promenad och varit till Täby Centrum och handlat.

Det är lite farligt det här med att det är i Täby Centrum mataffärerna på promenadavstånd ligger.

Den här gången lyckades jag begränsa mina inköp (utöver matinköpen) till saker jag behövde och planerat att skaffa.

Som en datorväska med axelrem och en ny bh.

Men det är verkligen inte alltid jag har sån självkontroll.

Jag skulle kunna skylla på att min packning för de fem veckorna hemifrån inte var helt genomtänkt.

Fast egentligen är det väl så att jag älskar att shoppa.

Jag får försöka hitta något annat — eller någon annan — att slösa min kärlek på nu när renoveringskostnaderna kommer att kräva en lite striktare privatekonomisk budget.

  

Kommentera

