Hungry Heart

Mitt hjärta kanske fortfarande hungrar men i övrigt är jag extremt mätt just nu.

I går var jag på ett möte i stan och där stannade jag sedan kvar för att äta middag på Villa Godthem.

Stockholm var ett vackert vinterlandskap, sällskapet trevligt och maten god.

Det hade troligen gått åt en hel del av både smör och grädde under tillagningen.

Efter den stillsamma miljön på Djurgården ville vi till något lite ungdomligare.

En lista över Stockholms bästa barer googlades fram och minsann om inte en av dem låg på promenadavstånd från min lägenhet.

Den visade sig vara ett hipsterdoftande hål i väggen med bartenders som verkade brinna för sina jobb.

Och en meny som fick mig att önska att jag inte var så mätt.

Jag bestämde mig där och då för att bli stammis.

När jag flyttat hem igen alltså.

I dag har jag varit på födelsekalas för min systerson där jag bjöds på både god mat och tårta.

Och lika trevligt sällskap som kvällen innan.

Sedan åkte mamma och pappa i väg på fest och jag firade att det var föräldrafritt med att äta en massa dumheter.

Mätt alltså.

Hur har ni det?

  

One thought on “Hungry Heart

  1. Jag måste svara mätt – efter en tapasmiddag är man lätt det. Speciellt om den ene i familjen inte är i form och äter dåligt😦

Kommentera

