I Still Haven’t Found What I’m Looking For

Det är mycket nu.

Förkylningen som vägrar släppa taget, även om jag är mycket, mycket bättre.

Fortfarande massor som är under uppbyggnad inför 2016 och med anledning av mitt utökade ansvarsområde på jobbet.

Allting som måste undersökas, beslutas och beställas i anslutning till renoveringen.

Men mitt i alltihopa det där stökar ändå tankarna kring vad det egentligen ska bli av mig och mitt liv.

Det är ju framförallt det här med kärleken.

Eller brist på densamma.

Runt omkring mig tycker jag att jag ser hur det faller på plats för andra.

Och jag kan inte låta bli att undra varför det tycks så svårt för mig.

Är det så enkelt att det är för att jag är för tjock.

Eller är det något annat, mer svåråtkomligt fel på mig, på min personlighet?

Det känns som om jag brottats med den här gåtan i nästan hela mitt vuxna liv.

Och aldrig kommit närmare något svar.

Men för nu försöker jag skjuta de här tankarna ifrån mig.

Koncentrera mig på jobbet och renoveringen.

För det skulle jag verkligen kunna ägna dygnets alla vakna timmar åt utan att få brist på sysselsättning.

2 thoughts on “I Still Haven’t Found What I’m Looking For

Kommentera

