Alive and kicking

Rubriken är möjligen något av en överdrift, men jag lever även om bristen på blogginlägg skulle kunna indikera något annat.

Fast helgen var lugn.

Jag kom inte igång i tid för att titta på badkar och allt det där, men så småningom kom jag i väg på en utflykt.

Rabattkuponger på Åhlens City utnyttjades vid inköp av sånt som jag faktiskt behövde.

Och möjligen något som jag bara behöver för att jag packade som en kratta när jag lämnade lägenheten i hantverkarnas händer.

Men behöver trots allt.

Sedan njöt jag av ensamheten i min bil medan jag — långsammare än vanligt — körde till Nykvarn.

Stärkt av några timmar med Malin åkte jag hem igen i den kolsvarta natten.

Och insåg att det inte var jag som var skumögd eller billyktorna som var i dåligt skick utan att de ställts i parkeringsljusläge, troligen vid besiktningen.

Efter att jag korrigerat det blev bilturen hem ännu mer av ett nöje och det var inte förrän jag parkerat bilen vid jobbet och gick mot mammas och pappas lägenhet som det blev läskigt.

Det är väldigt mörkt och folktomt här i förorten och jag måste gå utmed ett litet skogsområde.

När det är ljust, som på morgonen är det dock en promenad jag gillar; jag kommer pigg och uppfriskad till jobbet och hinner lufta ut jobbtankarna innan jag kommer hem.

En annan promenad jag favoriserar är den till Täby Centrum.

Hittills har jag mest gått dit för att handla mat, men jag har också passat på att sitta ett tag på Starbucks.

Och jag tänker bli en sån som går ensam på bio.

Bara jag slutar hosta.

Det är inte så himla kul att hosta på bio, inte för en själv och inte för de andra i salongen.

3 thoughts on “Alive and kicking

  1. Tant Augusta – Eller så kan man gå med en bloggkompis. Just sayin’…😉
    I mitt huvud – Ja, men visst känns det lite extravagant. Jag tror det är därför jag inte gör det.

Kommentera

