Back To Life

Jag stannade hela dagen på kontoret.

Satt i möte efter möte.

Hostade en del.

Fick ett par vackra sockor som finska kollegan stickat själv åt mig.

Gick hem.

Fick god middag.

Med ett glas rött vin.

Jag har det bra här.

Och som det barn jag nu är funderar jag på om jag ska gå och lägga mig.

Det vore ju fint om jag orkade gå till jobbet i morgon också.

Då skulle det verkligen kännas som om jag börjat komma tillbaka till ett normalt liv igen.

Förutom att det är slitsamt att vara tillbaka första dagen efter man varit rejält sjuk blev jag lite uppskrämd i dag också.

Först av kollegan som när han hörde hur jag hostade frågade om jag hade lunginflammation.

Och sedan när jag läste om hur svininfluensan härjar nu och till och med tvingar in folk i min ålder på sjukhus.

Eller värre.

Fast nu, tack vare rödvinet kanske, har jag bestämt mig för att jag verkligen  inte har lunginflammation och om jag hade svininfluensan så har jag besegrat den och är på väg att bli frisk.

Eller hur?

3 thoughts on “Back To Life

  1. usch då, har läst om dina vedermödor. har inte heller varit kurant, men inte i närheten av dig. och inget kök mitt i eländet. tur att du har nån annanstans att bo.
    i helgen packar vi ner vårt kök, för på måndag dundrar hantverkarna in.
    krya på dig. och ta ett glas vin till.

  2. Anna lever i dag – Det fick allt bli ett i dag också. Hoppas du har en fin fredagskväll! Kram.
    Bella – Hoppas du mår bättre nu. Och se till att skämma bort dig med god köpemat medan du inte har något kök. Kram.

Kommentera

