I’m Into Something Good

Efter att ha tillbringat några dagar i helvetet — en lägenhet som sakta men säkert omvandlades till ett förråd — har jag nu landat i paradiset.

Jag har fortfarande feber, snuva och hosta och nästan ingen röst men får nu ta det lugnt och blir dessutom ompysslad på alla de sätt.

För så är det hemma hos min mamma och pappa.

Och nu tänker jag faktiskt lägga mig platt för den här förkylningen tills jag verkligen är frisk.

Och försöka låtsas att jag inte alls undrar vad som händer i lägenheten.

När jag lämnade den var lilla sovrummet fyllt med kartonger och annat och på min egen säng låg bland annat soffbordet och köksstolarna.

Hantverkarna hade börjat plocka ner köket och under diskbänken härjade en rörmokare.

Han var inte helt nöjd när jag utan att tänka mig för började hälla ut lite överbliven champagne.

Jag försökte hävda att i min lägenhet döptes alla rörmokare i champagne, som en hedersbetygelse.

Lite som när man första gången passerar Ekvatorn eller liknande.

Han tittade bara konstigt på mig.

Han hörde väl inte vad jag sa, nästan ingen verkade lyckas göra det i dag.

Jag tänker iallafall köpa en flaska champagne till honom.

Sedan när jag är frisk nog att gå på Systembolaget igen.

Och inte kan motstå nyfikenheten att kika på vad som hänt i lägenheten.

  

4 thoughts on “I’m Into Something Good

  1. Bra plan att vänta ut bacillerna, måste varit hemskt med allt fixande och vara sjuk. Och hur (!!!!) spännande att se lägenheten förändras. Ser att vi valt liknande färg i sovrummen🙂 krya på dig

  2. Åsa – Grått är flott!🙂
    I mitt huvud – Han verkade inte riktigt lika nöjd.🙂
    Anna lever i dag – Ja, nästan lite väl spännande.🙂

Kommentera

